Ämne: SVARTA LISTAN
Visa ett inlägg
Oläst 2009-07-21, 12:36 #6
Paginas Jakobsson Paginas Jakobsson är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2009
Paginas Jakobsson Paginas Jakobsson är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2009
Citat:
Originally posted by Fredrik-s@Jul 21 2009, 12:04
En sån sida verkar mycket bra! Tycker också det behövs någon tjänst där man lätt kan ta och få en överskådlig blick på både affiliates och annonsörer på dessa sidor.

Jag skulle kunna ta och fixa iordning en sådan sida. Vad för funktioner behövs? Mer än någon funktion där man kan lägga till affiliates och annonsörer och sedan skriva kommentarer om dessa?
Kul att du gillar idén.

Har inte hunnit tänka igenom den så mycket men varför inte något lättöverskådligt i alfabetsordning (med datum för inlägg). En kolumn/del för nätverk och en del/kolumn för annonsör. Då kan man snabbt bilda sig en uppfattning om t.ex. en annonsör man planerar att marknadsföra, om denne finns med vill säga.

Likaså tycker jag att de bör finas en möjlighet till ros om ett nätverk gjort något exeptionellt bra (utöver det förväntade) som t.ex. spontant gjort två utbetalningar en månad (som Interactive gjorde i sep 2008).

Jag tror också att det krävs en målvakt (redaktör) med fullständig redigeringsbefogenhet, annars kan det lätt bli ett plottrigt klotterplank.

En ide är också att bara ha ris och ros. Blir visserligen lite mindre tyngd men utrymme för tips som "ros till Företag XX som fördubblar arvodet för leads i under november".

Fler förslag? Hårda eller mjuka linjen?

Jag har fått några postiva reaktioner via mejl på min ide om att organisera oss i någon form i ett inlägg här på WN. Jag kommer att svara privat lite senare. En god ide är annars att starta med "Svarta Listan" (ris & ros) eller? :blink:
Paginas Jakobsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat