Ämne: Domainz.se
Visa ett inlägg
Oläst 2009-07-21, 10:42 #19
digis avatar
digi digi är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2004
digi digi är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
digis avatar

Reg.datum: Jul 2004
# Drag-drop? Hur tänker du här, vad är de du vill ha drag/drop på? Jag gillar tanken men har svårt att se behovet. Isf kanske om man skapar grupper, och vill gruppera domänerna?

- Som du säger, gruppera domäner lite som man vill, detta blir väl isf en fancy-pants-funktion

# Markera en domän som betald (så man slipper färgmarkering) Domänen får ju nytt expiration date när du har betalat, därav så försvinner färgen av sig själv

- Såklart, måste ta en kopp kaffe till tror jag. Hjärnan är inte på topp än

# Lägga in förnyelseavg. så man får en uppskattad totalkostad för portföljen Detta har jag lite funderingar runt, dock så måste vi först förhandla med ett webbhotell om ett sådant gränssnitt.

- Tänkte mer att man själv får fylla i detta om man har lust, räcker ju med ett vanligt textfält

# Kunna regga domäner direkt från sidan, overkill? Iaf i en sån här tidig version så tror jag inte att jag är så intresserad av att bli registrar, iallafall inte så länge som att jag driver sidan själv

- Kanske inte registrar, men reseller?

# Importera alla domäner från ett kontaktID? hur menar du, jag är inte helt säker på att det går att söka på domäner baserat på kontakt ID?

- Har ingen aning om det går, men de vore sjukt smidigt!

# Länk till web.archive.org Det har vi!, det är tom inne på betan? Det är ju WaybackMachine?

- Stämmer, my bad!

# Möjlighet att integrera med befintliga DNS-tjänster, ex. loopia och binero (auto-add) Om vi blir registrar så ser jag att vi skulle haft en sån lösning som Loopia DNS

- Menade att ni kanske kan få en deal med loopia och binero om de har möjlighet att pumpa ut domäner om man anger inlogguppg. eller liknande. Nått slags API

# Möjlighet att lägga in kommentarer till varje domän Detta finns, och nämns i tidigare
- My bad, igen!

# Filter: endast en viss TLD, alla som håller på att gå ut osv. Detta finns, och nämns i tidigare inlägg, vi tänker oss en Ajax sortering med 2 radio knappar under, makerar du "Domän" så söker den på domän, och makerar du ".tld" så filterar den på TLD

- Ah, sweet!
digi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat