Ämne: Jetshop?
Visa ett inlägg
Oläst 2009-07-21, 10:18 #25
rudberg rudberg är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2006
rudberg rudberg är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2006
Citat:
Sluten källkod är farligt för oss E handlare. Det enda jag inte hitta med Mangento , är om det finns stöd för Svenska än. Men systemet verka vara intressant.
Ja, det finns på svenska. DIBS betalning finns också (otestad av just mig dock), liksom Paypal Svenska. Kreditor säger att de är "på gång". Frakt-mässigt så funkar det bra med Posten och ska finnas en del andra leverantörer som jag inte testat.

Jag tycker att Magento funkar dj-t bra faktiskt. Kör på Oderland som fick bra "testresultat" någonstans just för Magentos prestanda. De brukar vara hjälpsamma så om de inte har för mycket att göra kan jag tänka mig att de skulle kunna tänka sig att hjälpa till att installera det också om man säger att det är för att sätta upp ett konto hos dem :-)

På minussidan finns möjligen att det är så kompetent att det kan ta ett litet tag att lära sig allt och för första gången i livet (?) insåg jag att "User Guide" var rätt bra att ta sig igenom uppifrån och ner i stället för att som vanligt skippas eller bara hoppa i...

Vid uppgraderingar (det kommer nya features väldigt ofta, inte nödvändiga, men en del kul) är det som alltid viktigt att hålla koll på vad man har sedan tidigare och backa upp ordentligt. Inte minst att permissions ändras kan spöka ibland.

Än så länge har jag inte testat en recurring billing module som kommit, utan hade just för det redan sedan tidigare börjat titta lite på WHMCS.

Månne finns det någon som har erfarenhet från WHMCS här även om de verkar stora i världen men icke i Sverige?
rudberg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat