Citat:
Originally posted by Maxjohan@Jul 19 2009, 03:20
Hade det skrivits med svenska så hade det inte blivit tillkrånglat... .kokosnöt... bara för att det är två cc i namnet.. det är även ett NU:t i namnet.
|
Jag tänkte väl i och för sig inte så mycket just på att coconut innhåller två c, utan mer att .cc står för Cocos Islands, och vad Niue betyder visste jag inte förrän nu. Om någon säger .kokosnöt och jag inte vet att det handlar om .nu, så skulle jag tro att det avser .cc. Kanske bättre med .nötutsikt eller något? :P
För att återvända lite mer till ämnet: Jag känner mig inte speciellt orolig för mina nu-domäner, men jag måste medge att det känns tryggare med .se, och även .com/net.
Jag har "alltid" (ca 10 år) varit lite skeptisk till .nu p.g.a. deras avgifter; det ger mig en känsla av att de är för giriga, vilket kan vara en anledning till oro. Alldeles för hög överlåtelseavgift, och framför allt att de tar en avgift för att byta NS.
Jag tror att .nu skulle tjäna massor på att sänka överlåtelseavgiften till en normal nivå (ca 200 kr), eller att ta bort den helt.