Visa ett inlägg
Oläst 2009-07-19, 20:31 #6
Adestro Adestro är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2007
Adestro Adestro är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2007
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Tycker oftast sådana ramverk är av ondo. Alltför många använder ramverket så mycket som möjligt vilket gör att man låser sig väl mycket. Den största nackdelen är att det begränsar möjligheten till distribution

Nu är du ganska OT. :P

Hur kan ramverk begränsa distribution? Det finns mig veterligen inget PHP-ramverk som kräver konfiguration av servermjukvaran.

Citat:
Originally posted by -tartareandesire@Jul 19 2009, 18:11
samt ställer till problem när andra ska arbeta med koden då dessa bör ha god kunskap om ramverket.
Jag har haft större problem att sätta mig i andra utvecklares fula kod och värdelösa kommentering, än att hugga i dokumentationen för ett ramverk. Inom PHP är det väl max 3-4st som dominerar (CI, Cake, Zend). Och alla följer ju MVC och CI/Cake är väldigt lika, så det går relativt snabbt. Kom igen.

Citat:
Originally posted by -tartareandesire@Jul 19 2009, 18:11
Man bör tänka sig för både en och två gånger innan man använder sig av sådana.
Antingen hatar man dem eller så älskar man dem. Jag tycker man kan kosta på sig lite "ineffektiv" (då ramverk går slöare) kod för att få saker gjort snabbare, och snyggare.

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Vad gäller formulären så finns det ingenting automatiskt på det viset som beskrivs ovan i CodeIgniter vad jag vet?
Med CI's metoder och helpers kombinerat med någon template-motor och bra databasdesign skulle det väl gå. Ungefär som coredev säger här ovan.
Adestro är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat