Citat:
Originally posted by Zora@May 26 2009, 11:55
Den senaste tiden har vi märkt av att allt fler kunder som beställt och betalt varor, som vi skickat, senare hävdar ej kommit fram, och vill då att vi skickar samma varor igen.
|
Det beror inte på att dina kunder blir kriminella under sommaren. Det beror på att Posten tar in semestervikarier. Det finns två typer av semestervikarier på Posten - de som gör fel och tappar bort dina försändelser och de som stjäl dina försändelser. Sen finns det naturligtvis en tredje typ av semestervikarier som gör sitt jobb utmärkt, men vi lämnar dessa därhän eftersom de inte bidrar till problemet.
Säger kunden att han/hon inte har fått någon försändelse, så ring till utlämningsstället. Be dem att leta igenom hyllorna. Fråga om personen varit där och hämtat sin försändelse. Ett utlämningsställe är en lokal dagligvarubutik. Chansen är stor att personalen där vet vem mottagaren är. Chansen är ännu större att de faktiskt hittar försändelsen bland hyllorna. Normalt så är det nämligen avin som uteblir.
Misstänker du bedrägeri på allvar så ring till det lokala postkontoret och be att få tala med brevbäraren för det postnumret. Var din försändelse inte skrymmande så kanske han har delat ut den direkt till mottagarens brevlåda. Chansen är stor att han/hon faktiskt har koll på det.