 |
Medlem
|
|
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 71
|
|
Medlem
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 71
|
Jag har en VPS hos Serverconnect och jag är väl inte riktigt nöjd med deras support.
Jag valde Serverconnect helt och hållet för priset. Från supporten får man ofta smått kryptiska svar. En gång när min HTTP var nere och jag bad om hjälp så fick jag ett svar som såg ungefär ut så här: "hej! fixat, kan du kolla om det funkar? mvh"
Det jag först tänkte när jag fick det mailet var om de inte kan se själv om det funkar eller inte, då jag dessutom hade skrivit med URL:en i ärendet. Tyvärr så fungerade det ändå inte och då kom nästa tanke, vad är det som egentligen är fixat? När vi väl fick upp HTTP igen så kunde jag glatt gå igenom loggen och se vad som påstods vara fixat. Lite halvförvånad så såg jag att ingenting hade gjorts, ingenting var "fixat".
Jag har även haft problem med att inte komma fram via telefon under kontorstid, ingen svarar, det bara ringer. Ibland så lägger den tom. på utan något meddelande. Oftast svarar dom snabbt på mail men det har även hänt att det tagit några timmar under kontorstid.
Jag ångrar mig att jag stirrade blint på priset och skall nog byta leverantör. Jag håller på och går igenom andra leverantörer just nu och dess support. Jag vet nu i efterhand att jag vill betala lite mer för att få den supporten jag förväntar mig att få.
|