Ämne: SEO företag.
Visa ett inlägg
Oläst 2004-11-26, 15:12 #1
holfve holfve är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2004
holfve holfve är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2004
Hej

Finns det fler webbmasters som haft kontakt med J a j j a????

Jag driver tjänsterna www.talskrivarna.se, www.teaterlistan.se med flera och har arbetat med internet sedan 1994 på heltid. Jag anmälde in www.talskrivarna.se till J a j j a för att testa dem. Eftersom jag har 82 kunder vars websiter jag ska sköta anmälde jag mig som agent för vi hinner bara inte med allt runt sökmotorerna.

Samtidigt är jag webmaster för flera hotell varav ett av dem, som har J a j j a sen ngt år tillbaka - före min tid - och J a j j a hade klått dem på arvode för ett grundkonto men siten har aldrig optimerats. Metataggen är skriven av en amatör så jag frågade om det och fick svaret att en "Louice" på hotellet hade tackat nej till fixandet av metataggarna... ungefär. Ändå hade J a j j a sålt på dem registrering och det vet alla att det sökmotorerna suger upp i det läget är vad de kommer åt; lösryckta meningar från förstasidan. Det var vad som hade hänt också.

Jag kollade med hotellets ekonomichef och hon svär på att de aldrig någonsin haft någon Louice anställd.

Vi fick cookiesvarningar på J a j j a s script idag... och jag frågade om det. Deras ena manual uppmanar att deras script absolut inte fick läggas in på allas sidor och i nästa stund sa J a j j a att det var väldigt viktigt att scriptet las in på alla sidor...

I dag skrev jag:

"Det verkar mkt rörigt.
I manulen jag fick, som jag inte fått till de andra, står att jag inte ska lägga metataggar på alla sidor, normalt sett brukar världsorganisationen rekommendera max 6 bibliotek.
Du har sagt via teknikern att de ska in."

Jag fick följande svar:

Hej Lena!

Jag får be om ursäkt för om vi har fått det tekniska att låta som ”rörigt”, men det är även en av anledningarna till varför vi idag med nya WorldPlus lägger över allt ansvar för att lägga in analysen och optimera våra kunders sidor, här ifrån J a j j a och inte ifrån Agenterna. Vi tycker såklart att det är mycket tråkigt att höra att du upplever det som om vi har förmedlat dubbla budskap, och vi förstår självklart att du upplever arbetet med att optimera kundernas webbsidor som tidskrävande, när det som sagt tar 1,5 tim. att optimera kundens sida – det är det arbetet vi sitter med dagligen, men du har även din övriga verksamhet att ansvara för.

Vi ser därför ingen annan utväg än att vi får tacka för de kunder du har genererat hittills, för vilka du har på egen hand genomfört analysinlägg och därmed optimerat kundernas sidor, men det här sättet att samarbeta, ser ut att ta för mycket tid för oss båda, och vi får helt enkelt avsäga oss möjligheten att fortsätta samarbetet med er, vilket är mycket tråkigt då du dels är otroligt effektiv och framförallt kunnig men också för att du tidigare talade om övriga ca 70 kunder som kunde komma att vara intresserade av sökmotorregistrering. Vi kommer att, som med alla våra kunder, göra vårt allra bästa med att generera ett så bra resultat som möjligt för dig och de kunder som du har genererat! Vi finns alltid till hands om du har några som helst frågor, men fortsättningsvis måste vi tyvärr avsäga oss samarbeten där vi inte har möjligheten att genomföra analysinlägget/optimeringen ifrån J a j j a.

Du/ni verkar vara en otroligt hängiven projektledare, och Mattias mfl. är/måste vara mkt. nöjda med ditt engagemang! Mycket tråkigt att vi tyvärr i och med de produkter och tjänster vi kan presentera idag, måste avsäga oss Agentsamarbetet, men önskar understryka att detta endast beror på att vi inte ges möjligheten att lägga in analysen och optimera era kunders sidor här ifrån J a j j a.

Bästa hälsningar
¨Tjänstemannens namn
Account Business Manager
J a j j a Communications AB

----
holfve är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat