Medlem
|
|
Reg.datum: Mar 2003
|
|
Medlem
Reg.datum: Mar 2003
|
Tjo!
Jag måste instämma i Karls stämma om att det känns aningen stelt och strikt - sen kanske det är precis det du vill förmedla, och isåfall har du ju lyckats med det. Rent generellt gillar jag inte bakgrundsfärgen riktigt. Jag hade nog satsat på antingen en ljusare nyans och då svart text så att den syns bättre (mer kontrast), eller en mörkare bakgrundsfärg och då istället en ljus text (inte nödvändigtvis vit). Laborera med något av de färgverktyg som finns online.
När det gäller navigation så tycker jag det är rätt förkastligt och rätt mycket 90-tal att jag inte erbjuds länkar vidare till andra delar av sidan om jag går in på någon av undersidorna. Du utgår ifrån att besökaren ska komma in via startsidan och komma tillbaks till denna via webbläsarens bakåtknapp. Om jag t.ex. kommer direkt till en undersida via Google så är jag fast här och kan endast nå huvudsidan genom att själva sudda i adressfältet. Förvänta dig inte att en besökare är så pass "tålmodig".
En detalj är att huvudbilden (den som ni diskuterat tidigare) "hoppar" ett par par pixlar åt höger för mig när man jämför startsidan med undersidorna.
Som jag förstår det skrivs det i tidigare inte "livligare text" - det skrivs "mer liv och tydligare text". Texten behöver alltså inte i sig livas upp, utan ges ett bättre förhållande till bakgrundsfärgen (vilket även är det jag tar upp i början av detta inlägg). Kanske även våga laborera med mer storlekarna och sätta större storlek på rubrikerna? Mer liv kan åstadkommas med små medel, kanske några glada RSS / Följ-mig-på-Twitter / Dela-på-Facebook-ikoner eller motsvarande? Kanske utnyttja mer av den grafik som finns för några av de produktioner du har? Eller du kanske har någon logotype, grafik eller motsvarande som representerar verksamheten (mer än nuvarande bild).
Kolla t.ex. in Tunnel7.com - enkelt, stilrent men ändå med lite mer liv. Visar dessutom hur du kan använda dig av såväl ljus som mörk bakgrund med ett lyckat resultat.
Simma lugnt!
|