Nykomling
|
|
Reg.datum: Apr 2008
|
|
Nykomling
Reg.datum: Apr 2008
|
Tack för alla tips! Har fått en del att tänka på. Det var krångligare än jag trodde att starta ett samarbete med någon.
MickeH:
Jag antar att du menade att ni startade varsinn enskild firma, för man måste väl vara minst två delägare för att starta ett HB? Jag förstår att det omöjligt kan bli någon millimeter rättvisa. Det måste vara riktigt svårt att värdera arbetsinsatser och dela vinsten efter det, speciellt då nån av delägarna kanske lagt ner mer jobb än den andra en viss månad eller man har olika åsikt om arbetsinsatserna. Liksom hur motiverar jag att jag ska ha större del av vinsten? MickeH, hade din kompanjon full insyn i ditt företag som ni fakturerade igenom? Annars är det nog lätt hänt att man kan bli lurad av mindre pålitliga partners.
Eftersom jag mest tycker det vore en kul grej att samarbeta med någon med utvecklandet av en sida nu när jag lär mig RoR så känns ett samarbetsavtal bäst för mig. Det känns lite overkill med avtal och sånt, men det är nog bäst att få saker klart för sig innan man sätter igång med jobbandet. Det känns dock som att man måste lära känna varandra innan man ger sig på något gemensamt projekt.
|