Tänkte att jag skulle berätta en lyckad partnerskaps historia.
1997 startade jag och min kompanjon varsitt HB och under 2års tid fakturerade vi allt genom mitt företag och sen sammanställde vi allt och han fakturerade mig sin del av vinsten.
Efter 2år så hade vi fått sån omsättning/vinst att vi valde att starta ett AB.
Även om vi har kvar vår ursprungliga verksamhet så har vi genom åren valt att satsa och utveckla nya affärsoråden. Nu efter +12 år så har vi vuxit från 2 blåögda drömmare till 10 anställda och i år kommer vi att omsätta +30miljoner i våra bolag.
Men något som är viktigt att komma ihåg är att någon millimeter rättvisa inte kommer att finnas och om man tror att man kan dela upp allt exakt rättvist så glöm att starta upp verksamheten på vårt sätt för det kommer aldrig att lyckas. Man befinner sig aldrig på samma nivå livet. Ibland behöver den ena mer i lön eller ledighet/semester än den andra och då är det lätt att man tittar snett på varandra. Vårt motto har alltid varit att den med störst behov för tillfället har också fått mer än den andra och nu efter drygt 12år så tror jag att på det stora hela så har vi fått ungefär lika stor del av kakan.
Om någon skulle fråga mig om råd så skulle mitt svara vara.
”Som i livet i övrigt så finns det bättre och sämre dagar och det är under dom sämre dagarna som partnerskapet prövas.
Det är ingen dans på rosor men om båda är medveten om att någon millimeter rättvisa inte finns så är det värt att prova.”
Sen tror jag inte att NÅGON kan ha så bra kompanjon som jag.