Ämne: Radiotjänst
Visa ett inlägg
Oläst 2009-07-15, 01:25 #11
pontus pontus är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 450
pontus pontus är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 450
Conny, bra tips. Känns ju lite skumt att man ska behöva hantera personer som sysslar med kundrelationer av olika slag som dagisbarn.

En annan klassiker är när man ställer en tydlig och välformulerad(?) fråga och de verkar läsa rubriken och sedan länka till en helt orelaterad faq eller väljer ett svar från deras template: "57 standard-svar som täcker alla frågor™". Ibland får man bara "Vi svarar på alla jordens frågor på http://shityCompany.inc/faq.shtml. Mvh. Steve X"

Håller med tidigare talare, det önda sättet att få några svar är att ringa och vara jobbig. Mitt tips är att alltid, ALLTID, ta trackbacks när man ringer på svårare ärenden. Ta namn och nummer på varje person du pratar med i kedjan, annars finns risken att man kopplas bort i något steg och får börja om.

Sry, blev lite OT.

EDIT: Tillägg till Connys tips; Försök även att altid ställa ja/nej frågor så tvingas de ta ställning och kan inte ge ett luddigt svar.
pontus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat