Visa ett inlägg
Oläst 2009-07-14, 04:56 #7
BjörnJ BjörnJ är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2009
BjörnJ BjörnJ är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2009
Citat:
Originally posted by mindphaser@Jun 5 2009, 10:35
Tack för att du delar med dig av denna utförliga undersökning
Kul att någon uppskattar det.

Det tycks vara ovanligt att folk använder AdSense på IDN-domäner?

Hur som helst, nu när det har gått lite tid har jag fått 8 klick på domänen jag testade med, och rätt bra CTR.

Jag har inte fått betalt för något av klicken. Självklart har jag inte klickat själv, och har inte heller på något sätt bett någon annan att klicka. Alla klick bör komma från folk som kommit till sidan via type-in eller sökning.

Klick 8
Inkomster 0,00 US$

Samtliga klick är från besökare med webbläsare som har IDN-stöd. Det vet jag eftersom klicken är räknade under den anpassade kanalen, men inte under URL-kanalen. (Den anpassade kanalen räknar alla sidvisningar/klick, medan URL-kanalen endast räknar besökare som har webbläsare utan IDN-stöd.)

Kan det vara så att man inte får betalt för klick på IDN-domäner om man använder sig av Tillåtna webbplatser? Jag har med punycode-varianten som tillåten webbplats, men det går inte att lägga in domänen med svenska tecken. Om det beror på Tillåtna webbplatser borde dock varken klicken eller besöken räknas alls, inte som nu att de är räknade men obetalda.

Det skulle vara intressant om fler kunde dela med sig av erfarenheter när det gäller IDN och AdSense. Framför allt undrar jag om någon använder Tillåtna webbplatser och får betalt för alla (eller åtminstone de flesta) klicken på en IDN-domän? Eller om någon annan har samma erfarenhet som jag?
BjörnJ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat