Citat:
Originally posted by WeaZear@Jul 13 2009, 16:30
Hej du kunnige,
Då jag lämnade mitt familjehem förra året för att studera kontaktade jag Radiotjänst ang. tv-avgiften. Frågade dem om jag skall betala avgiften även fast jag är folkbokförd på annan ort och jovisst skulle jag det.
Nu, 10 månader senare läser jag på deras hemsida:
Citat:
Studenter som är folkbokförda på studieorten, skall betala egen tv-avgift.
|
Mailar och frågar vad som egentligen gäller, skall jag betala eller inte. Jag frågade också om jag får några pengar tillbaka, har ju trots allt hunnit betala in runt 1500kr~. Bad dem även avsluta mitt konto om det var så att jag inte skulle betala någon avgift. Detta var svaret jag fick:
Citat:
Hej Christian
Tack för ditt mail, vi har registrerat din avnamälan fr.o.m. Idag du kommer att få
bekräftelsbrev från oss och du får förskottbetalt när belppet är högre än 150 kr.
Med vänlig hälsning
RADIOTJÄNST I KIRUNA AB
Kundtjänst
Mierjangul
|
Okej, trots att det inte var någon svenska lärare som svarade på mailet har de registrerat min avanmälan, skall jag tolka det som att jag INTE skulle betalt något från början? Och kan jag förvänta mig några pengar återbetalt mån tro?
En bra start på vuxenlivet 
Edit
Mailade och bad om ett klarare svar, lär väl få svar av samma stjärna är jag rädd för.
|
Att du skulle får något tillbaka från radiotjänst, kan du nog fett glömma. Sedan behöver inte betala tv licens om man stremar en signal över nätet från hushålls om betalar tv licens.