Citat:
Ursprungligen postat av THL
Vad arg du låter.
Jag förstår att det kostar pengar.
Nu hittade jag inga publika uppgifter om vad det kostar att annonsera (och jag är egentligen inte intresserad av vad det kostar) men om vi räknar försiktigt:
4 annonsörer (som jag kan se nu) x 1000 kr/månad = 4000 kr
Hostingen av denna sida BÖR inte kosta 4000 kr + moms i månaden och gör den det så är nog Loppia, Binero eller Surftown intresserade av att sponsra med utrymme på någon av deras servrar mot annonsering.
Då bör det bli en slant över till en huvudansvarig moderator.
Problemet är ju att eldsjälarna har tappat intresset eller behöver ägna sig åt saker som genererar pengar, inga konstigheter med det.
Men då måste ju något ändras så att forumet blir modererat på ett vettigt sätt.
Hatten av för er som modererar idag, utan er hade wn.se inte varit vad det är idag men ni har ju själva sagt att tiden inte räcker till.
/Thomas THL
Citat:
Originally posted by -klein@Jul 13 2009, 11:11
Ok? Drift av maskinera kostar inte pengar? Trafikkostar inte pengar? Jag tro nog man få se WN.SE som ett hobbyprojekt, där man har lyckas finansierat en del av driftkostnaden .
Du tro väl inte att WN har anställda moderatore a 100:- / tim. Det ideellt arbete människor som är moderatorer på WN. Alla forum på nätet har inte någon risk kaptialist bakom sej, utan drivs just som hobby projekt ,just för att man tycker det är kul.
Egen reklam? Sure Svår fråga, eftersom det blir lätt att folk sitter här fiskar kunder. Jag har tillåtit egen reklam på mitt forum, men det är mest för att det är dåliga tider, och därav tycker att man skall ha den möjligheten. Så länge det är konsulter, men sedan kommer folk som postar länkar till olika kickback program, sånt där kan spåra ur.
Jag har ingenting med WN att göra, men folk förväntar sej så mycket ibland, det är så lätt ställa krav, så svårt att ge. Men sedan börja man inse att även ideellt arbete äter tid.
Citat:
Ursprungligen postat av THL
Varför jobbar moderatorerna gratis?
wn.se drivs väl som en del i företaget QU?
Kan inte tänka mig att Loopia, Surftown m fl annonserar gratis?
Vore perfekt om jag kunde ha ett par killar som gratis gick och plockade kartonger här i min lagerbutik medans jag tjänade pengar på prylarna som legat i kartongerna.
/Thomas THL
Ps. Egenreklam regeln är kass Om det efterfrågas en tjänst i en tråd så får den som har tjänsten inte svara i tråden.. vad är det för nätverkande?
Det är som om man bara fick viska till varandra på en nätverksträff, hörde 3:e part vad du har att erbjuda så får du lämna lokalen.
|
|
|
Sorry! Låter jag arg.. :-) Var inte meningen , men jag vill bara ge annan bild av det hela..
Annonser är alltid rabatter inblandade, det är sällan listpriset det du betalar för. 4000:- / mån är inte mycket pengar , även om kostnader inte överstiger det, så är det ingen jättevinst heller. Det kanske räcker till årliga moderator kalaset på Opera källan ( Om du nu existera något sådant.. :-) ) , knappas mer.