Ämne: Nyhtr
Visa ett inlägg
Oläst 2009-07-10, 21:25 #13
KarlRoos KarlRoos är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 1 416
KarlRoos KarlRoos är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 1 416
Citat:
Ursprungligen postat av coredev
Här följer lite ärlig, och förhoppningsvis konstruktiv kritik:
* På tok för rörig Var på sidan vill du att den första blicken skall hamna?
* Du behöver jobba lite på att alla marginaler är lika
* Du behöver jobba på färgsättningen
För övrigt så tror jag inte så mycket på liknande sidor. Man går ju hällre direkt till en av dina källsidor, än att få det samlat på detta sättet. Annars hade ju http://news.google.se/ varit otroligt mycket större än vad det är.
Jag har tänkt mig att blicken hamnar runt logotypen och faller på någon av rubrikerna, sedan så letar man sig neråt
Jag tror själv inte på sådana här sidor och jag använder det inte över huvud taget, dock så var min ursprungliga tanke att börja indexera nyheter, sedan när man har massor av data så kan man börja hitta på lite saker... Marginaler, färgsättning... Som sagt, la ungefär 4h på hela sidan och ca. 1h av det på att få till cron. Idéen bara poppade upp i huvudet.

Citat:
Originally posted by -allstars@Jul 10 2009, 13:35
istället för right i background-position testa 99% för lite mer marginal.
10-14px padding-left på li a.
Gällande designen; jobba lite på färgsättningen och boxarna, det känns lite ofärdigt eller tarftligt. Du _kan_ bättre Karl
Just do it
Tack, refererar till ovan.

Citat:
Originally posted by -Draqir@Jul 10 2009, 14:03
De runda hörnen har någon grå pixel i hörnet som inte passar in. Minska rörigheten, första boxen är lite för långt åt höger.
Annars rolig idé.
För långt åt höger? Sidan är centrerad... Dock 1200px bred

Citat:
Originally posted by -WeaZear@Jul 10 2009, 14:28
Citat:
Originally posted by -coredev@Jul 10 2009, 13:15
* På tok för rörig Var på sidan vill du att den första blicken skall hamna?
Instämmer, skulle stängt sidan direkt om någon bad mig gå in på den.
Inte ett dugg informativ, du borde ha t.ex. en lite större nyhet där du t.ex. visar dagens nyhet eller liknande.
Försök göra det till en tidning istället, tror det skulle passa bättre.
Men bra jobbat för övrigt, många nyheter. Dock kanske för många?
Meningen är inte att sidan ska se ut som en tidning, eftersom att det faktiskt inte är en tidning och för att det finns väldigt många tidningar. Det här är mer ett simpelt index för nyheter (än så länge). Saknas väll bara ett arkiv.

Citat:
Ursprungligen postat av htiawe
Äh, om det är någon tidning eller utgivare som inte tycker om det så får de väl höra av sig. Man ska inte rätta sig efter vad mellanmjölksSverige tycker hela tiden.
Konceptet kändes riktigt bra, jag tycker om den kompakta designen betydligt mer än andra siter som gärna vill dela in alla nyheter i flikar, undersidor eller vad det nu kan vara. Dock skulle det vara bra om nyheterna spaltades upp lite, kanske grupper om fem nyhetsrubriker i varje?
Ska tänka på det, funderar på att gruppera efter minut som nyheten var släppt och då som inboxade grupper.

--
Tack hittills, jag skriver i tråden när jag har fixat något mer!
KarlRoos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat