Mycket flitig postare
|
|
Reg.datum: Aug 2004
|
|
Mycket flitig postare
Reg.datum: Aug 2004
|
Jag har lite mixade erfarenheter av Telia..
först slog blixten ner i vår ADSL station (inte så skoj) - inte telias fel men iaf.
sen nu i år här så överbelastades vår ADSL station vilket tydligen orsakade att ett NLM (?) kort skadades.. det drabbade vår uppkoppling såpass att vår lina stendog - rätt exakt kl. 18 en tisdag.. ringde Telia och påpekade detta och onsdag sen runt 14 ringde en tekniker och bad oss testa uppkopplingen - och visst funkade det igen
Vad jag dock inte märkte med en gång var att det gick på halvfart.. vi drabbades av en packet-loss på minst 50% hela tiden. Ringde telia och påpekade detta också. Tjejen i supporten sa dock att det beror troligen på min egen utrustning eftersom dom precis lagat kortet i ADSL-stationen. Så hon sa att jag skulle testa att koppla ur, koppla om, testa med annan hårdvara etc etc etc.. Jag la på luren - kikade på film och ringde tillbaka igen och sa att det inte haed hjälpt att byta grejjer hemma. Killen jag nu pratade med sa då nånting i stil med "nej men vadå.. det är ju uppenbarligen fel på kortet igen.. jag gör en notering om detta till våra tekniker"
Jag satt sen med 50-75% packetloss i 3 veckor (dvs jag kunde knappt nå DNSerna)
Efter många om och men så funkar iaf vårt ADSL igen.. Stationen är utbyggd och jag har fått fakturor värda 1200:- från telia rivna som kompensation för problemet. Vilket är helt OK eftersom jag bara betalar drygt 33% av den summan per månad..
Min erfarenhet av Telia är alltså helt ok - förutom priset - och mestadels okunnig supportpersonal
|