Visa ett inlägg
Oläst 2009-07-08, 10:43 #1
Deity Deity är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jul 2009
Deity Deity är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jul 2009
Hej, tänkte ursäkta lite då jag sett en del irritation om att det skapas trådar som denna, men efter att ha sökt i forumet så tyckte jag mig inte se någon aktuell tråd 1+ år på många av de som tog upp Ruby, så jag testar att fråga er.

Jag söker en ny hosting (shared) för att hosta 2 domäner på.
Den behöver vara relativt billig, just nu är jag tyvärr på one.com så jag räknar med att gå upp i pris, tittat på Binero, och det är väl i övre gränsen av vad jag kan tänka mig betala.

Det jag behöver är:
PHP 5
Ruby on Rails
Stöd för flera domäner
MySQL m. möjlighet för flera databaser än 2.
GD
Ngn form av vettig statistik och gärna en bra kontrollpanel
Möjlighet till att "växa" utan att behöva byta hotell igen"

Önskvärt:
PostgreSQL

Några kommentarer: Jag har undersökt stöd för Ruby on Rails hos flera svenska hosts, det är inget direkt som de flesta skriver med i sin lista av tjänster som de öppet stödjer, detta gör mig lite orolig att det är för att de inte riktigt fått ordning på det och att de funkar lite halvdant. Samt tidigare trådar här på forumet så rapporterar flera stycken att de vart lite problem med RoR på deras hosts.

Jag var väldigt intresserad av Binero då jag hört mycket bra om dem men de håller på avveckla stöder för RoR pga kunskapsbrist tyvärr.

Jag letar efter ett bra och prisvärt alternativ, kan tänka mig hosting utanför Sverige, dock inom europa med vettig responstid. (Har inte vart så imponerad av de som är belägna i USA alltid)

Tack på förhand för tips och förslag, ifall jag har trampat någon på tårna så ignorera bara denna post ^^
Deity är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat