Citat:
Hmmm...jag skulle nog inte lägga en stor sida som ska expandera på en shared hosting. En VPS har nackdelen att det blir långsamt att leverera HTML jämfört med en optimerad dedikerad (1s+ för VPS och under sekunden för dedikerad)...
|
Va? Baserat på vad? En VPS borde i många fall vara snabbare än en enkel dedikerad server för under 2000 kr.
Citat:
kostnadsmässigt är det inte heller så väldigt stor skillnad mellan VPS och Dedikerad (~400 för VPS och ~1200 för dedikerad mellan tummen och pekfinger), men det beror visserligen på vad man vill ha
|
Om man har en budget på 2000 kr, så känns skillnaden mellan 400 & 1200 rätt stor.
Men det är lätt att man jämför äpplen med päron när man ska jämföra VPS-paket med dedikerade servers. Det finns för och nackdelar med allt...
Citat:
En VPS känns lite dumt om man först ska betala för optimering och säkerhet och sedan om ett år ändå bli tvungen att ta steget till dedikerad.
|
Optimeringen blir inte bortkastad för att man byter till en dedikerad server?
Jag förstår inte alls diskussionen här.
Trafiken är inte mycket att tala om alls. Köp konsulttimmar och rätta till grundkoden, och välj ett bra webbhotell som ni får förtroende för.
Växla upp till VPS när webbhotellet blir för trångt, det är mitt råd.