Ämne: Partihemsidor
Visa ett inlägg
Oläst 2009-07-07, 06:29 #14
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2008
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar

Reg.datum: Apr 2008
Citat:
Ursprungligen postat av KarlRoos
Så då konstaterar vi; för att få ett intryck av de stora partierna så skall vi alltså behöva läsa djupläsa hela deras partiprogram?
När jag kommer in på Moderaternas hemsida så vill jag få ett intryck av att det här är något för de som vill ha lägre skatter och för företagarna lika mycket som jag får intrycket att det här är något för de som prioriterar frihet och integritet när jag går in på Piratpartiets hemsida.

Nja, det som kan konstateras är väl att du, precis som många i din ålder, "kräver" att allting ska vara lätt, lätt att ta till sig, snabbt att ta till sig, när dom flesta över 25 har lärt sig att allt helt enkelt inte ÄR så lätt. Det går inte att göra en "For Dummies" bok av allting här i livet, och även om det gjorde det, så skulle det iaf vara ett par hundra sidor, och du orkar bara ta dig till/genom första. Det kan ju vara så enkelt att Moderaternas politik inte låter sig sammanfattas i 2 meningar.

Citat:
Ursprungligen postat av klein
*Det är ju intressant, det är på internet du når stora massan. Att hålla ett torgmöte idag, är knappas någon som bry sig, sånt går bara hem i småstäder.
Jag vet inte om du har missat vad som var den stora grunden bakom Obamas valseger, det personliga mötet,att knacka dörr, VARTENDA dörr i hela USA.
"Dom stora massorna" betyder ju ingenting om dom stora massorna är som "KarlRoos"som dessutom sen inte orkar ta sig till valstugorna.
Jag förstår inte aversionen mot allt som är "jobbigt", allt som kräver ansträngning...
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat