Ämne: Partihemsidor
Visa ett inlägg
Oläst 2009-07-06, 22:54 #10
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Citat:
Ursprungligen postat av Clarence
Piratpartiet är det enda partiet som tydligt lyfter fram ett informationsflöde som inte är styrt av ett fåtal i partiets maktelit? För mig är det att förstå internet om ens sajt bryter offline-trenden som kommit att handla om färre och färre personer som kommunicerar enkelriktat mot massorna för att istället låta ens besökare eller medlemmar direkt stå för en väsentlig del av kommunikationen.

Det där handlar väl mer om politisk uppfattning än design och struktur =)
För mig är det snarare vad som gjort internet till vad det är. Jag tror det är den enskilt största anledningen till dess popularitet. Från BBSer, mudspel, irc, newsgroups till dagens masskommunikation som mest sker på webbsajter (av alla dess slag, inte bara sociala mötesplatser) och till viss del via IM. Fler och fler kan hjälpa till att skapa innehållet och fler och fler kan ta del av det.

Det är väldigt få av de allra mest populära sajterna som inte dragit nytta av detta på något väsentligt sätt. Bland Sveriges 30 största sajter får jag det till runt 25 som mig veterligen och inte alltför dolt använder sig av besökarskapat innehåll.

Så för mig handlar den kommentaren endast om att förstå internet - inte om några politiska uppfattningar. Det var både en kommentar om Pirapartiets sajt och om vad jag förväntar mig av de andra partierna (ungdomspartierna är, inte oväntat, piggare och oräddare på det området).
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat