Ämne: Partihemsidor
Visa ett inlägg
Oläst 2009-07-06, 22:36 #9
KarlRoos KarlRoos är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2007
KarlRoos KarlRoos är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2007
Citat:
Originally posted by tartareandesire@Jul 6 2009, 22:20
Anledningen till att du upplever andra partiers budskap som mer otydliga är för att de måste formulera sig mer generellt angående de grundläggande dragen i deras politik eftersom deras politik behandlar hela samhällsspektrat och inte bara några enstaka frågor. Läser du djupare så blir det betydligt mer konkreta åsikter som träder fram.
Så då konstaterar vi; för att få ett intryck av de stora partierna så skall vi alltså behöva läsa djupläsa hela deras partiprogram?
När jag kommer in på Moderaternas hemsida så vill jag få ett intryck av att "det här är något för de som vill ha lägre skatter och för företagarna" lika mycket som jag får intrycket att "det här är något för de som prioriterar frihet och integritet" när jag går in på Piratpartiets hemsida.

Jag tycker inte alls att ett parti behöver presentera alla sina frågor på första sidan, det skulle enbart bli ännu värre men att säga att det är lättare för ett parti att ge ett intryck bara för att det har färre frågor än ett annat tycker jag är ett väldigt dåligt argument och jag tror det handlar väldigt mycket om att de stora partierna faktiskt inte har lika mycket erfarenhet av internets möjligheter eller inte förstår sig på dem.

Folkpartiet presenterar ganska tydligt sina kärnfrågor på förstasidan, hade dock velat se ett lite mindre urval som fick större plats.
KarlRoos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat