Citat:
Ursprungligen postat av Clarence
Piratpartiet är det enda partiet som tydligt lyfter fram ett informationsflöde som inte är styrt av ett fåtal i partiets maktelit? För mig är det att förstå internet om ens sajt bryter offline-trenden som kommit att handla om färre och färre personer som kommunicerar enkelriktat mot massorna för att istället låta ens besökare eller medlemmar direkt stå för en väsentlig del av kommunikationen.
|
Det där handlar väl mer om politisk uppfattning än design och struktur =)
Citat:
Ursprungligen postat av Emiljon
Tycker man inte att en parti som piratpartiet som till stor del går ut med att det är internet som gäller, att det är det nya mediet där man skall synas som parti att de då har en av de mest enligt mig osmakliga och röriga hemsidor.
Miljöpartiet är väl de som jag tycker överraskar mest med en skön hemsida.
Hur tycker ni framtidens partihemsidor skall se ut?
|
Tycker piratpartiet verkligen att "internet är det nya mediet"? Då är de ju lite sena kanske =) Det finns väl inget parti som inte ser internet som ett viktigt medium?
Jag tycker de flesta partier har tydliga och välstrukturerade sidor. Det viktigaste för ett parti när det gäller hemsidan är att snabbt och enkelt få fram de viktigaste stolparna i sin ideologi på ett så enkelt sätt som möjligt och det tycker jag majoriteten faktiskt lyckas med. Själva utseendet är inte det mest relevanta, det ska väl lägga sig på en "lagom-nivå" och inte sticka ut alltför mycket.