Visa ett inlägg
Oläst 2009-07-06, 14:05 #10
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jun 2005
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jun 2005
Citat:
Ursprungligen postat av jonasb76
Citat:
Originally posted by -Xamda@Jul 5 2009, 15:47
Citat:
Originally posted by -nabil_akhlaque@Jul 5 2009, 00:40
Citat:
Ursprungligen postat av Xamda
Vet inte hur du tänkte det skulle gå till? Alla former av Exchange medför licensavgifter till Microsoft.
Det finns dock säkert möjligheten att få hyfsat billig Exchange om man inte vill ha värstingversionerna utan nöjer enkom med webbmail (varför man nu skulle vilja ha det)...
hehe, nej ja tror inte du förstod min fråga...
jag är inte ute efter en exchange server... utan det jag vill ha en sida som hotmail fast som är kopplad till en exchange server och inte en pop/imap server...

Jag förstår fortfarande inte din fråga... Är det funktionalitet motsvrande Exchange du är ute efter? Elle rär det en mailtjänst som du kan erbjuda gratis till massa användare? Eller...? :-)

Frågan är väl enkel? Han frågar om någon som vet om en mailtjänst som är baserad på Excahnge som är gratis.
Han frågar inte hur det ska gå till att finansiera en gratistjänst baserad på Exchange.
Det finns många gratistjänster som använder teknik/licenser som inte är gratis....
Mja, är den så solklar? Han är inte ute efter en Exchangeserver säger han, men utan en tjänst som t.ex. Hotmail som är kopplad till Exchange.

Kanske bättre han får svara själv på vad han menade så kan vi andra försöka hjälpa honom med svaret. Självklart finns det gratistjänster som baseras på teknik som betalas för, men såvitt jag vet finns ingen gratistjänst i hela världen som baseras på just Exchange.