Visa ett inlägg
Oläst 2009-07-05, 15:22 #15
FredrikMHs avatar
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Apr 2004
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
FredrikMHs avatar

Reg.datum: Apr 2004
Citat:
Originally posted by tartareandesire@Jul 5 2009, 13:01
Jag tycker du ser saker lite väl svart och vitt, FredrikMH. Du jämför två extremer där ett mellanläge oftast är att föredra men det varierar också väldigt mycket från situation till situation vem som är mest lämpad. Jag skulle i de flesta fall också hellre välja någon med relevant universitetsutbildning än en KY-utbildning. Menar inte att säga att din utbildning var dålig dock, det vet jag ingenting om.

Tycker det är väldigt olämpligt att använda en del av de uttryck du använder och hoppas att de inte användes under kursens gång.
Jag tycker inte jag ser det svart och vitt. Finns givetvis inga tydliga gränser. Jag ville väl mer understryka att någon som är väldigt duktig på något, brister kanske av någon anledning på något annat som är väldigt viktigt. Därför tittar jag hellre på personligheterna än på hur många programspråk de kan lista på sin meritlista. För det säger ingenting om på vilket sätt de behärskar detta och hur mycket av utbildning de fått med sig.

Någon som helt själv har lärt sig att bygga hus, kommer förmodligen missa mycket av det som lärs ut på bygg-utbildningar för snickare. Om denna person dessutom tror mer på sina egna metoder än det som lärs ut så har du en person som jag inte vill anställa. Inte så vanligt inom bygg-branschen kanske, men mycket vanligare inom IT-branschen? I alla fall ganska vanligt inom den utbildning jag gick, sett från 3 årskurser.

Olämpligt att använda en del av de uttrycken? Vilka då och på vilket sätt är det olämpligt?

Om du inte vet någonting om utbildningen, varför väljer du då hellre en universitetsutbildning? Är det av okunskap?
FredrikMH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat