Visa ett inlägg
Oläst 2009-07-04, 16:50 #43
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av kw_wasabi
Citat:
Originally posted by -tartareandesire@Jul 4 2009, 14:19
Citat:
Ursprungligen postat av kw_wasabi
Hur många ggr ska claesms nu.nu komma upp i olika diskussioner egentligen? Har det inte tjafsats nog? Menmen, det kanske var befogat.
Vad gäller att det är ett bra år för andrahandsvärdet för .nu-domäner så är ju se.nu en premiumdomän och kan man verkligen dra någon slutsats av enbart denna affär. Hursom, .nu är en etablerad toppdomän i Sverige och bra domännamn bör värderas högt.
Jag är väl dock av den åsikten att jag tycker domännamn borde nedvärderas och innehåll och kvalitet uppvärderas. Hoppas och tror på den utvecklingen framöver.

Tänker du bara ur ett SEO-perspektiv nu? I så fall håller jag med dig.
Men om du menar ekonomisk värdering så förstår jag inte riktigt. Domän och webbplats är ju helt olika saker. Självklart kan en domän värderas till precis så mycket som köparen är beredd att betala för den. Precis samma sak gäller för en färdig webbpalats. Anledningen till att innehåll/kvalitet inte värderas så högt är kanske att köparna har helt andra planer för det aktuella domännamnet.
De går ju lite hand i hand. Men "bra" domännamn kommer alltid att vara eftertraktade. Hur lite det än inverkar vid sökning så kommer man alltid att ha en betydligt lättare marknadsföringsprocess framför sig med ett bra namn. Givetvis är det väldigt olika situationer beroende på vad för tjänst / sida man driver.

Ärligt talat förstår jag inte riktigt vad det är vi diskuterar just nu =)