Visa ett inlägg
Oläst 2009-07-03, 22:26 #32
claes claes är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2005
claes claes är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2005
Citat:
Ursprungligen postat av JonathanS
Citat:
Ursprungligen postat av EvaF
Dock vet man inte vad som händer i framtiden och om den som nu köpt se.nu beter sig på ett sätt som kan komma att stöta den svenska regeringen kan livet eventuellt blir trist för dem.

Om jag inte missminner mig så har en annan medlem här på WN förlorat en cc-domän under .nu. Claes, var är du?
Här. Och verifierar tyvärr att jag blivit av med en cc-domän under nu trots att jag haft den registrerad i över tio år och följt alla avtal.

Det är mycket kring domäner som stör mig, men när en CCTLD själv går in och agerar och snor tillbaka domäner, antingen för att vilja ha domänen själv eller för att så småningom kanske rigga en auktion hos SEDO och tjäna nya pengar, då faller värdet på domäner från en sådan aktör ner till golvet i min värld. Vad jag förstår skyddade tv-nu sig genom en registrering på en massa år framåt, men vad jag förstår kan fortfarande Bill och Per säga upp och ta tillbaka och göra precis vad fan de vill när de känner för det. ICANN och andra vågar inte gå in och reglera CCTLDer vilket jag tycker är ynkligt och skadar förtroendet för CCTLDer.

Dessutom sitter jag själv med tvåbokstavsdomäner under andra landsdomäner samt i vissa av de ursprungliga stora sju. Jag vill inte vakna en morgon av att någon utredning plötsligt tar ifrån mig dessa i mina ögon värdefulla domäner. Hade jag varit ordförande för ICANN hade jag infört obligatorisk grandfathering, alltså att det man en gång fått registrera gäller.

EvaF, bra skrivet. Schibsted borde uppmärksammas på detta. Martin, grattis till en bra affär. Men jag måste fråga hur ni garanterar att inte Bill och Per tar ifrån Schibsted domänen rätt var det är en dag och kanske lägger ut den på SEDO?
claes är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat