Visa ett inlägg
Oläst 2009-07-03, 12:06 #27
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av JonathanS
Citat:
Ursprungligen postat av Internet Sweden
Jag är pragmatiker ... bla bla bla ... skulle en person i min sits blunda för detta faktum - skulle det vara oroväckande.
De flesta här är säkert medvetna om dina kunskaper om andrahandsmarknaden. Det var ju trots allt mycket tack vare dessa som du fick anställning hos .SE.
Men om jag inte har helt fel så arbetar du hos .SE som Registraransvarig, dvs i en roll där du främst har kontakt med registrarerna till .SE och ska uppmuntra deras verksamheter. Är det i detta sammanhang rätt att vara så pass pro-aktiv och positivt inställd till andrahandsmarknaden, eller bör man istället prioritera förstahandsmarknaden (dvs toppdomänens generella tillväxt)? Jag tror starkt på det sistnämnda.
Även om man satsar på förstahandsmarknaden så kan man inte bortse från andrahandsmarknaden då de givetvis inte är helt fristående. Jag har en delvis liknande inställning till det hela som du har men en viktig sak som du missar är att andrahandsmarknaden faktiskt indirekt höjer kvaliteten på internet. En generell internetanvändare struntar blankt i om blabla.com ligger parkerad hos Sedo utan bryr sig om de sidor som faktiskt finns. En värdefull domän motiverar till utvecklandet av en kvalitativ tjänst. Om se.nu eller hus.se hade hamnat i en gymnasieelevs händer för att han ska lära sig bygga hemsidor så hade det nog inte blivit så mycket spännande av det hela. Och hur mycket betalade grundarna av Google och Facebook för sina domäner?

Domänhandeln är betydligt mer oskyldig än spekulation med valuta, råvaror eller ris vilket är viktigare frågor att engagera sig i.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat