Visa ett inlägg
Oläst 2009-07-03, 01:48 #17
Maxjohan Maxjohan är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2007
Maxjohan Maxjohan är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2007
Har inte läst alla inlägg men, jag håller med om att Domännamn är överskattat, mestadels är det Hype från ägare. Jag tror i sj'lva verket många försäljningar inom domän industrin i .com sektorn är två storägare som byter namn med varandra för att skruva upp priser.

Smart visserligen, me visst är domän namn i säg väldigt överskattat.

Fast anledning är att det är den perfekta sagan, lite arbete--- stora pengar. Iaf så är det vad som domän kungarna har målat upp inom oss. Och jag har varit där och kikat in på Dnjournal och lästa alla historier, och drömt om framtiden.

Tog mig ett tag (bra Tag!) att läxa upp mig själv nog mycket och växa bort from det tankemönstren. Jag säger dock inte nej till Business.com, sex.com, dating.com etc etc men... chansen är liten att du gör ett super kap idag inom .com.

Du hittar inget värde i ny reggade domän idag, utan en affärsmodell i åtanke.

Att bygga en affärsmodell av ett domän namn är vad som borde vara på agendan med alla domäner. "flipping" och allt det, visst, men det är inte glamoröst och enkelt som det låter.

Ingen som är StreetSmart håller på med sådant. Utan då är det firma & företagande som gäller. Inte en utblottad "parked by XXX" hemsidan och "this domain is for sale".

Inget illa, bara min åsikt.
Maxjohan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat