Visa ett inlägg
Oläst 2009-07-02, 22:18 #15
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2005
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar

Reg.datum: Apr 2005
tartareandesire - ursäkta är du lekfarbror här? Du vill skriva din åsikt om saken men att andra låter bli?
Definiera då gärna din syn på "Tröttsamt och barnsligt" och inbegrip gärna din egen roll i samma stycke.
Skämt åsido - trodde att det här var ett diskussionsforum!?

JonathanS - Precis, vi har språkat om detta ämne lika många gånger som jag gjort min ståndpunkt klar för dig.
Min övertygelse är att en TLD med gynnsam tillväxt har en parallell andrahandsmarknad - som växer och agerar i symbios med varandra.
Modellen "subventionerade domänpriser" gynnar naturligtvis webbhotellens försäljningar av deras core.

Citat:
Bara för att man sänker, eller dumpar, priserna så betyder det inte att man automatiskt uppmuntrar eller uppskattar en andrahandsmarknad.
Jag önskar att du var mer insiktsfull än vad den meningen säger.

Citat:
Men på inget sätt var det ett för högt pris för aktörer på andrahandsmarknaden. Det lär nog de flesta här kunna hålla med om.
Tycker att vi pratar om lite olika saker här. Det går ofta hundratal registreringar på en "lite större andrahandsförsäljning" och såvitt jag förstått så är det domänportföljshållare som du definierar som "domänpundare" (för övrigt ett uttryck som du vet vad jag tycker om..)

Parantes: Sen var det om jag minns rätt så att Loopia hade "GRATIS" domäner (vid beställning av webbhotell) under en ganska lång tid (nåt år eller så), för att sedan ta vad konkurrentera tog 600-800, för att sedan succesivt sänka priserna i etapper till vad det är idag. så nog har ni väl kalibrerat prismodellen alltid..

Men jag kanske ska förtydliga det jag skriver: Jag är INTE negativ till dig eller din (icke avsedda) inverkan på domänhandeln, jag skulle bara önska att du var lite mer klarsynt och insåg att det ena leder till det andra. Sen har jag inga problem med dina åsikter - dom får du ha hur mycket du vill <_<
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat