|
Har WN som tidsfördriv
|
|
Reg.datum: Apr 2005
|
|
Har WN som tidsfördriv
Reg.datum: Apr 2005
|
Peter, jag trodde mer om dig. Vi har ju ändå haft denna diskussion ett antal gånger tidigare.
Bara för att man sänker, eller dumpar, priserna så betyder det inte att man automatiskt uppmuntrar eller uppskattar en andrahandsmarknad. Innan Loopia sänkte priserna så kostade det ungefär en 6-800 kr att registrera en .se domän. Det var ett på tok för högt pris, som hindrade såväl traditionella verksamheter som nätfokuserade verksamheter. Men på inget sätt var det ett för högt pris för aktörer på andrahandsmarknaden. Det lär nog de flesta här kunna hålla med om.
Nej, prissättningen har alltid varit riktad mot förstahandskunder. På inget sätt har varken Loopia eller Binero tjänat på andrahandsaktörerna, snarare tvärtom. Men det går ju givetvis inte att försöka hindra någon från att registrera ett domännamn, oavsett om det handlar om en seriös verksamhet som verkligen kommer få användning för domänen eller om domänen bara hamnar i en domänportfölj.
Att du fortfarande använder det här uttjatade (och meningslösa) argumentet, och kallar mig inkonsekvent, är jäkligt trist. Det känns snarare som ett sätt att försöka rättfärdiga ditt eget (tidigare) agerande. Men visst, du vinner säkert lite billiga poäng hos en och annan domänpundare.
Jag påstår inte att jag inte har någon delaktighet i andrahandsmarknaden, jag har trots allt varit med och sålt flest domäner i Sverige, men jag står fast vid min åsikt om denna marknad, dess aktörer och deras påverkan av övriga affärsverksamheter på nätet. Andrahandsmarknaden är inte positiv för någon toppdomän (det var förövrigt kontentan av mitt tidigare inlägg, som några tydligen inte förstod).
|