Citat:
Originally posted by Nick - AGAIG@Nov 24 2004, 15:50
Nu e jag nyfiken...
Marknad och efterfrågan...
Jag antar att dagsvärdet på dessa 2 bokstavs kombinationer är vad de senast gick för? Är det någon som vet vad man får betala för dessa, i dag?
Resten är ren spekulation som jag ser det. Vem fasen skriver in domännamnet? Är det lättare att komma ihåg "SW" en "sverige", om det nu måste kommas ihåg?
Jag tycker mest denna tråd liknar vissa börs forum på sena 90 talet... Mycket snack och lite action 
Ge mej svar på tal / Mvh Niclas
|
Finns några olika exempel på vad de går för bara man tittar runt lite. Dock varierar priset självklart en del beroende på vilken kombination det rör sig om.
Statistiskt sett finns det många som skriver in diverse tvåbokstavsdomäner. Att jämföra SW gentemot Sverige är kanske lite svårt just eftersom Sverige.XX är ett av de mest eftertraktade domännamnen för personer i Sverige.
Eftersom jag inte vill gå in närmare på min uppfattning hur min värdering av .se ligger till så kan man ju enklast titta på tvåbokstavsdomäner under .com som inte går under 100 000 SEK och ofta upp till 300 000 SEK eller mer. Menar inte på något sätt att .se skulle värderas exakt i samma nivå som .com men man kan ändå se på värderingen av dessa i relation till övriga domäner som säljs under .com.