Visa ett inlägg
Oläst 2009-07-01, 11:16 #1
coredevs avatar
coredev coredev är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 1 554
coredev coredev är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
coredevs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 1 554
Hej!

Köpte min (då ett år gamla) bil för ungefär ett år sedan. Det första som hände var att knapparna till elhissarna började att spöka. Ibland fick jag inte upp rutorna alls. Jag åkte till närmaste auktoriserade verkstad och de bytte knappsatsen utan att knorra - det gick på nybilsgarantin. De sa att den där dosan är av dålig kvalite och går sönder ofta. Sedan dess har tyvärr den fånigt korta nybilsgarantin gått ut.

Nu börjar såklart knapparna att spöka igen. Det har gått mindre än ett år. :-(

När jag kontaktar verkstaden så säger de att garantin inte förlängs. Då säger jag att vanlig konsumentköpsgaranti ju måste gälla. De hävdar de dock att den inte gör..


Så nu behöver jag hjälp, vad är det som gäller här igentligen? Om det som han säger stämmer, så betyder det att företagen kan laga alla fel med skit som håller endast en kort tid, och sedan inte behöva stå för det?

Tacksam för svar
coredev är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat