Citat:
Originally posted by Gustav@Jun 30 2009, 20:17
Frågan är i så fall vad det kan vara för typ av filter och vad det reagerar på? Jag kan skicka mail via Bredbandsbolagets webbmail (som använder samma smtp). Bredbandsbolaget gav mig dessutom ny IP, vilket inte heller fungerade. Jag har ett tiotal mailadresser via mitt Thunderbird och det går inte att skicka via någon av dem.
Ett filter borde ju reagera på IP eller mailadressen. Men jag har som sagt provat med olika av alla varianter. Bredbandsbolagets SMTP kräver inget användarnamn eller identifiering, så de kan inte ha stängt av mitt konto (eftersom det inte finns något konto).
|
Jag fick aldrig något svar, men jag tror inte att filtret är per kund utan antingen per server eller per subnät. Too many recipients this hour är från en anti-spamfunktion och troligtvis är det någon annan kund vars dator har infekterats och spammar lite för uppenbart. Som du säger kommer det att fungera både från webbmailen och via någon annan smtp.
Om du i kommandoprompten kör "nslookup smtp.bredband.net", vad får du för svar då?