Citat:
Originally posted by jstenbeck@Jun 29 2009, 01:01
Det som är intressant här är antalet unika besökare per månad: 72 479 st - vilket faktiskt inte är så mycket, men det duger. 1 miljon per år kan du dock glömma med den trafiken.
Ingen vill annonsera via CPM på en sida med Sidvisningar: 17 391 811 per månad och sen ca 73 000 unika per månad.
Sen har du också en målgrupp som inte är den köpstarkaste direkt.
|
De kanske inte står för en köpkraft när det gäller prylar (då säkerligen största delen knappast äger ett kreditkort) men om 1% av denna skaran slösar bort en hundring med mobiltelefonen i månaden så är det lätt över en mille om året, inte vinst kanske -- men det är ändå en miljon involverad i siffrorna! Jag tror intäkterna kan öka genom starta SMS-tjänster som är fördelaktiga i detta community på något sätt. När det handlar om annonser så tycker jag också att försöka sälja dem via en byrå med säljare är bättre. Stora företag tjänar på sk. branding, att besökarna ser deras logotyp osv. och inte enbart på direkta leads.
Då det är ett community kan man ju också hämta mycket information som att skapa t.ex undersökningar som resultatet sedan går sälja vidare. Informationen går också använda till tjänsten i sig för att skräddasy annonserna. Bästa sättet för att lära känna besökarna är ju just att fråga ut dem.
Man bör lugnt kunna leva gott på den här trafiken och kom ihåg att inte enbart annonser ger intäkter! Jag hade personligen lärt känna besökarna för att sedan själv starta någon tjänst/butik/etc. som jag sedan annonserat ut på webbplatsen för att behålla intäkterna för mig själv.