Visa ett inlägg
Oläst 2009-06-27, 18:11 #5
kulmungis avatar
kulmungi kulmungi är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2004
kulmungi kulmungi är inte uppkopplad
Medlem
kulmungis avatar

Reg.datum: Oct 2004
Citat:
Originally posted by Xamda@Jun 27 2009, 11:20

Vi har tre namnservrar som snurrar med Simple DNS till våra DNP-maskiner och synkningen fungerar helt felfritt från primär dns till de två andra och vi har aldrig haft några som helst problem med DNP/Simple DNS.
Finns det någon anledning till att du måste ha just BIND?
Det är ganska enkelt svar. Den ena är gratis den andra kostar en kosing. Genom att jag inte har planer att göra något stort webbhotell, så vill man ju hålla ner kostnaderna.

Får väl överväga att använda Simple DNS eftersom det verkar fungera.

Har inte möjlighet att köra MS Dns på båda serverna genom att ena servern kör Windows 2008 Web edition., vilket saknar stöd för MS Dns.

Har även testat enligt Jonas förslag att ha bind och MS, men blir samma där, kort och gott det är samma problem i alla lägen när det gäller ms eller bind. Vet inte men det verkar ju nästa som att det bara är Simple DNS som fungerar bra med DNP.

När det gäller schemaläggning har jag funderat även på det, lär då bli att köra reload på masterserver var 5 min, och sedan göra lika på slav:en. då ska väl allt egentligen fungera som det ska(eftersom kör jag det manuellt få funkar det ypperligt med Bind).

Men är så klart öppen för mer förslag om andra har fått det att fugnera med Bind.

Tack för alla svar hittils.
kulmungi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat