Visa ett inlägg
Oläst 2009-06-26, 14:56 #7
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Originally posted by tri@Jun 26 2009, 13:48
Först vill jag bara göra ett tillägg till mitt tidigare svar. Det var inte min mening att vara otrevlig, det är nog ett problem som blir när man skriver en text och inte hör orden bakom.

Nu till svaret som jag fick angående den fasta ip-adressen. Jag har försökt tidigare med detta men efter att ha studerat frågan om fast ip-adress på ett annat forum är frågan följande.

Ska man tilldela den fasta ip-adressen på den lokala datorn och sedan ge den ip-adressen och macadressen tillstånd att komma åt serven? Hur gör man med de andra datorerna/enheterna som inte krånglar? Kommer de att fungera som vanligt eller måste jag ge dem en fast ip-adress också?
Det är ett fel som bruka vara på en del hemma utustning.. Det verka som om DCHP serven i din router inte vill släppa någon IP. Det kan vara att det har uppkommit någon låsning eller att bara tillåter ett begränsat antal IP adresser.

Det du kan göra är :

-Testa sätt fast ip dom enheter som har problem.
- Du kan även på en del linksys modeller byta mjukvara, det finns en Open Source på nätet, läs på först dock, den kanske fungera bättre.
-På en del såna hemma routra kan man låsa en ip adress till en viss mac adress, kanske fungerar?
- Det kan också vara inkompatibelt pröva att upgradera till sista versionen av mjukvara både i telefonen och i routern.

Har själv en linksys hemma och kör min iphone och nokia emot och det fungera bra.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat