Visa ett inlägg
Oläst 2009-06-26, 06:50 #5
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2008
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar

Reg.datum: Apr 2008
Han var väl ett första offer för det som har blivit en självklarhet idag med mediabevakning och världens ögon på sig, och detta från 5års ålder.
Jag tycker också det är läskigt med anklagelser om pedofili och hans minst sagt bisarra utseende, men min "take" på det blir snarare en slags bekräftelse på ovanstående, och att man inte kan annat än att tycka synd om honom. Jag tror inte för en sekund att MJ var en "ond" människa, snarare det absolut motsatta. I en värld av fildelare som gärna skyller sitt agerande på andra människor och yttre faktorer skulle man kunna tänka sig att det fanns mer förståelse för andra människor överhuvudtaget, men jag förstår att det inte finns något självklart samband med det och empati.

För mig kommer iaf MJ alltid att vara "Thriller", men ännu mer "Bad" som även i övrigt styrde mitt musiklyssnande så till vida att "Bad" för mig var ett album, där summan var större än dess delar, vilket gjorde att jag blev mer intresserad av album än singlar och hits (även om min skivklubb i skolan, denna föregångare till fildelningen, kanske skulle tyda på annat, men det var ju affärer) för att inte tala om alla videor från "Dangerous".

Men ett musikaliskt geni var han ju.
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat