Citat:
Originally posted by Conth@Jun 26 2009, 00:31
Jo det är klart du har en poäng. Eftersom det tydligen är så att dom inte alls behövde påvisa att filerna varit tillgängliga för allmänheten överhuvudtaget så är det ju onödigt. Det var väl bara jag som tyckte att det hade varit bra för deras trovärdighet...
Jag vet ju att du läst och skrivit mycket om detta så du vet mycket väl vad jag syftar på när jag säger att dom varit i flera mycket "underliga" situationer tidigare (om man uttrycker sig försiktigt... )
|
Men serverinnehavaren gör ju saker och ting tillgängliga till allmänheten, det är ju det som varit syftet med servern med största sannolikhet, att sprida materialet. Om så inte är fallet, då kommer det nog allt framkomma under kommande rättegång. Eller inte, för jag har en misstanke om att siteop:en har tömt hela burken och förstört allt i nuläget.
Och dessutom, det är väl inte så konstigt att det är lite lägre beviskrav i nuläget, de vill ju bara veta vem som står bakom ip-numret för att sedan kunna göra en evt. intrångsundersökning. För hade de haft alla bevis redan klara, då hade de inte ens behövt göra en intrångsundersökning för att säkra bevisen, eller hur?