Visa ett inlägg
Oläst 2009-06-26, 01:22 #16
grinditwp grinditwp är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2008
grinditwp grinditwp är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2008
jonny: Kan hålla med om att min uträkning kanske var en aning klantig och slarvig. :P
Men att jag räknade på ca 183 dagar är för att, som balstaatv skriver, jobbet är utfört på fritiden, alltså även under helger och annan ledighet. Vissa dagar har han säkert jobbat 20 timmar och andra bara 2. Det hela är alltså ett snitt. Enkelt.

Min moms och skatteuträkning var dock helt fel! Klantigt. men men, det har varit varmt som f-n idag och det var en hård arbetsdag (dessutom så är jag inte ekonom eller dylikt, men momsen var fel uträknat av mig, räkna i strället summan / 1,25 = efter moms, men ja, det tillör ovanligheterna att man säger priset ink. moms

Citat:
På inkomster upp till cirka 300.000 kronor betalar du bara kommunalskatt (ca 33%?). På belopp därutöver betalar du också 20-25 procent i statlig skatt.
Så ja, min uträkning blev en aning fel. Men jag antar/hoppas att man förstår summan av kardemumman!

Angående mitt förslag om 15 000 kr, så var det bara ett förslag. Det framkommer inte vad systemet gör eller hur avancerat det är. Man kan köpa en nyhetsbrevstjänst för 500 kr / mån men även 5000 kr / mån, priser varierar, så är det. Allt handlar om vilken strategi företaget har med sin försäljning. Långvarit, intensivt, snabba cash osv.

Dessutom är 15 000 kr / år en uträkning baserat på att balstaatv tror sig få sålt det hela till 4 företag ala 5 års licenser. Därmed får han totalt 292 800 kr efter 5 år, eller 58 560 kr / år.

Visst 58 560 / år är inget man lever på, men sen varar åandra sidan inget jobb enbart 6 månader. Förhoppningen är väll åandra sidan också att 4 kunder kanske blir 40 och 5 år blir 10 år! Då kan man börja se att de 6 månadernas utveckling har betalat sig.

Men som jag säger, så kan licensavgiften, i uträkningen 15 000 kr, lätt ändras på, för att passa kunden.
Beroende hur viktigt systemet är för kunden och hur stort företag kunden är, så kan avgiften höjas.
grinditwp är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat