Visa ett inlägg
Oläst 2009-06-25, 13:22 #8
Yepp Yepp är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2003
Yepp Yepp är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2003
Citat:
Originally posted by greenio.se@Jun 25 2009, 10:59
Jag skulle föreslå att du letar reda på 5 stora siter inom samma område om det finns, brukar oftare finnas mer av en universallösning för en viss typ av siter.
Ett bra tips - har scannat igenom merparten av utbudet och det är väldigt varierat. Det finns helt enkelt ingen generell standard, mer än möjligtvis att man kan skönja att de flesta har ett ganska rörigt upplägg med länkar och menyer lite här och där. De flesta har någon form av toppmeny, men därefter ligger det undermenyer lite här och där. Finns fall där sidorna har upp till tre undermenyer i en disposition som lämnar mycket i övrigt att önska. Men det gav faktiskt en hel del, går att identifiera nackdelarna ganska tydligt och sedan får jag helt enkelt försöka undvika dessa i största möjliga mån.

Jag kollade in sidan Taz och för tillfället är det ett liknande upplägg som jag jobbar på. Var initialt rädd för att folk ska missuppfatta att "menyn fortsätter på ett annat ställe" - men har nu checkat runt och det verkar finnas en hel del relativt allmäna sidor inom diverse genrer som använder sig av upplägget. Till exempel regeringen.se - och den bör väl ändå anses vara en sida riktad mot allmänheten.

Tackar för tipsen - nu gäller det bara att förvalta dem också
Yepp är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat