Visa ett inlägg
Oläst 2009-06-25, 13:06 #4
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2008
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar

Reg.datum: Apr 2008
Citat:
Originally posted by rille77@Jun 25 2009, 12:40
Frågan är väl om sista ordet är sagt i det här fallet.
Dels så finns ju risken för överklagan och sen så får man väl se om nån orkar dra det vidare till "lilla EU" för att få ett avgörande om det strider mot EG-rätten och Europakonventionen.
När det gäller så här stora saker så är det ju knappast troligt att det kommer vara tingsrättens utslag som kommer vara detslutgiltiga, det verkar ju finnas vissa reservationer i domen.
Jag vet inte om jag uppfattade några direkta reservationer i domen så, å ena sidan skulle det såklart vara önskvärt med en vidare prövning, frågan är ju bara vem som skulle orka, eller ha råd, att ta den striden. Det säger sig självt att ePhone inte har råd att ta så många 75k kronors strider. Vidare så är det svårt att få 1 prejudicerande dom, eftersom bevisläget kommer att variera ganska kraftig från det ena fallet till det andra.
Men sen ska man ju komma ihåg att det här handlar om att lämna ut uppgifter om en bredbandskund till upphovsrättsinnehavarna, ingenting annat. Om den kunden menar att han haft ett legitimt skäl till att ha dessa verk på en som han anser sluten server, och kan visa att han införskaffat dessa verk på ett schysst sätt, så tror jag inte han har några som helst problem vid en prövning.

är det inte här PP går in och stöder en vidare prövning ekonomiskt?
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat