Visa ett inlägg
Oläst 2009-06-25, 11:42 #5
Yepp Yepp är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2003
Yepp Yepp är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2003
Hehe, mina farhågor visade sig vara aningen uppfyllda - det finns inget vedertaget "the-super-meny-deluxe-upplägg" att utgå ifrån. Typiskt också. För som jag uppfattar det föredrar ni var och en vart och ett av de olika alternativen. Det positiva i det hela är väl att hur man än gör så är i alla fall inget helt fel, det finns åtminstonde några anhängare därute.

Saken är ju den att ni även har rätt i de fördelar och nackdelar med de olika alternativen som ni framför, vilket givetvis komplicerar det hela. Hur man än gör blir de en kompromiss. Det jag tycker är lite märkligt att jag inte hittat någon mer ingående granskning i hur de olika valen påverkar besökarnas upplevelse. Känns som att någon stackars interaktionsdesigner på någon av alla våra högskolor runt om i landet borde haft det som ämne i en uppsats eller två - har dock inte hittat någon.

Tack för era synpunkter. Jag håller med om att jag gillar också DN:s upplägg, men när jag nämnde det för en kompis (typisk slentriansurfare) så hade han inte ens lagt märke till undermenyn - och det är lite det som oroar (vilket Taz också nämner). Daek tar också upp en begränsning som jag uppmärksammat - att det inte är så lätt att få med alla alternativ i undermeny. Taz, du får gärna utveckla "och även så att det blir markerat att HÄR kommer en ny meny med fler sidor." - har du något/några bra exempel för att få lite inspiration?

Kontentan blir nog att jag drar ihop flera designförslag - så får en mindre gallup avgöra vilket som är lämpligast. Om någon annan har något att tillägga får ni gärna framföra det såklart.

Ha det!
Yepp är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat