Citat:
Originally posted by melin@Sep 15 2003, 06:41 PM
Hur det kommer gå?
Tja.. vi klarade oss innan EMU och euro så det ska nog gå bra hädanefter också...
Det är ju inte svårare när vi inte är med i EMU men det hade blivit enklare med EMU (liten skillnad)
Men vi kommer gå med i EMU - det är bara en tidsfråga...
|
Ser man på lite längre sikt, kanske 10-15 år och Sverige inte har tagit 3:e steget i EMU tror jag att vi kommer att få det svårt. Kommer antagligen vara en enorm konkurrensnackdel att inte vara med då om man har Europa som marknad.
Jag hopas vi går med snart...
Detta är citerat ur passagens diskussionsforum och stämmer underbart bra:
Citat:
nej sägare - skäms!
Skrivet av 'Ja till Europa', 15.sep.2003, kl.17:37
Förhoppningsvis är det mesta på jorden ogjort. Vi är inte färdiga än. Den sista uppfinningen är inte uppfunnen. Människor kommer att födas och människor kommer att dö. I historieböckerna kommer det att så småningom att stå om Europa i allmänhet och säkert något om tillväxten av EU som startade efter andra världskriget av några fredsivrare. Detta är ett jätteprojekt som självklart inte är perfekt. Vi svenskar tillhör Europa. Vi skall bo i "samma" hus som alla andra länder inom EU, men vi vill inte vara med att bygga huset. Vi vill vänta och se hur huset blir. Efter det bestämmer vi oss. Under tiden får vi inte vara med att bestämma om hur huset skall se ut eller inredas. Om det blir riktigt fint, så vill vi flytta in. Jag tror vi får flytta in i skamvrån!!
|