Visa ett inlägg
Oläst 2009-06-22, 09:10 #22
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2008
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar

Reg.datum: Apr 2008
Citat:
Ursprungligen postat av klein
Det är väl det dom gör, en reklam annons på TPB är knappas gratis. Självklart kan inte TPB fälla en diktatur, men dom kan frågan bli aktuell, att t.ex såna här trådar skapas, och vi bortskämda Svenskar få annat och tänka på än att vi just bröt en nagel.
Kanske hur det är på gatorna i Teheran just nu. Med tanke på att TPB når visa målgrupper jävligt effektivt, så skall man inte underskatta deras roll och vad dom kan göra.

Nja, den är ju visst gratis, nu är den dessutom borta och vad jag förstår låg den i utbyte mot deras ordinarie logotype, där dom normalt placerar "annonser" för dom politiska falanger man stöder, och leder därmed inte heller till något inkomstbortfall.

Men som många redan varit inne på, är det inte extremt naivt att tro att bara för att TPB kör en sån annonskampanj, och tillgängliggör information om detta, och samtidigt har många unga besökare, så innebär det med automatik att dessa ungdomar tillgodogör sig denna information? Har ni nånting som stöder det påståendet?

Citat:
Ursprungligen postat av Clarence
De har varit en långt ifrån obetydlig källa till information om hur oppositionella krafter kan anonymisera sig för att överleva sin publicering liksom att de hjälpt människor att finna informationen publicerad på dessa vägar. De har även öppnat ögonen för många svenskar, inte minst unga svensk-iranier, och internationella sympatisörer om att information finns att tillgå och de kanske kan vara en lite bricka i spelet om Irans framtid via internet.
Man ska inte glömma bort att väldigt många unga människor besöker the pirate bay och att unga människor alltid varit en stor drivande kraft i förändringar i Iran, liksom i många andra delar av världen.
Med risk för att låta väldigt gammal och cynisk (to late) kan du ge mer än en handfull exempel där unga (och då menar jag under 25, som jag gissar är TPBs primära publik) genomfört eller drivit verkliga samhällsförändringar?
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat