Citat:
Originally posted by Fredrik-s@Jun 15 2009, 22:16
Efter påtryckningar från EU kommer Microsoft sälja Windows 7 utan Internet Explorer.
Citat:
Det har länge pågått en tvist mellan EU och Microsoft huruvida mjukvarujätten från USA utnyttjat sin ställning för att konkurrera ut andra webbläsare på marknaden genom att skicka med sin egen webbläsare i Windows. Microsoft har nu gett efter för EU:s kritik och meddelar att man i Europa kommer att sälja sitt kommande operativsystemet Windows 7 utan webbläsaren Internet Explorer, skriver Cnet. - Macworld.se 2009-06-15 07:01
|
Engelskspråkig artikel LÄNK
Svenskspråkig artikel LÄNK
Detta kanske kan leda till att Firefox eller andra webbläsare kan ta över majoriteten. Vilket jag tycker är bra!
|
Kommer det drabbas så många då? Men dom flesta köper ändå en färdig dator från Dell, Hp, Asus och mf
Är det något jag retar mig, är att man få en massa skit i dagens Windows som man inte vill ha. Se på bara på Acer Distrubtion av Windows, innehåller hur mycket minnes krävande skit som helst.
Jag tycker att EU kunde har gjord något för 10 år sedan, idag spelar det mindre roll. Firefox har visat att dom gör en bättre webläsare än MS.
Bättre vore väl om EU tog x antal miljarder investerade dem i Öppen Källkod, så det fanns alternativ till MS och Google.
Bara en sån sak att göra Bankid öppnare och till gängligare för fler, skulle intressant. Fler tjänster skulle kunna göras säkrare, t.ex var ett tag problem bedrägerier av lagfart som kunde belånas, om bankid blev billigare implementera så skulle man kunna minimera såna risker.