Visa ett inlägg
Oläst 2009-06-20, 19:10 #35
kw_wasabis avatar
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2008
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
kw_wasabis avatar

Reg.datum: Feb 2008
Citat:
Originally posted by gummianka@Jun 19 2009, 07:12
Men du om någon måste ju förstå företeelsen med "kontakter", eller du utnyttjar aldrig det kontaktnät du har? Eller är det bara att någon annan har bättre kontakter än du? Samtidigt tycker du/ni det är konstigt att ingen lyssnar på er, samtidigt som ni ju faktiskt bara står och skrattar åt, och föraktar, den "makt" ni vill ha del av, lycka till.

Sen det där vad det gäller gränsdragning små/stora brott. Jag vill hävda att den gränsen inte går att dra, man kan helt enkelt inte ställa olika typer av brottslighet mot varandra, MEN, jag "vet" också vart gränsen går för dom flesta, den går där/när man själv blir ett brottsoffer, då är DET prioriterat, oavsett vad man har ansett om det förut, och jag vill påstå att det även gäller t.ex. en trafikolycka till följd av att någon gått mot röd gubbe.
Exakt, det finns ju ganska många trådar här på WN av folk som fått sina sajter plagierade. Då är upphovsrätten väldigt viktig eftersom det drabbar dem. När de sedan själva sitter och tankar hem alla Metallicas album så är det helt plötsligt inget allvarligt brott. Nu vet jag inte om det är samma personer som hyllar fildelning som blivit arga över att deras sajter blivit kopierade. Det skulle dock vara fruktansvärt kul om det dök upp lite länkar till trådar som visar på dubbelmoral.
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat