Visa ett inlägg
Oläst 2009-06-19, 07:12 #34
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2008
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar

Reg.datum: Apr 2008
Citat:
Originally posted by ztream@Jun 17 2009, 19:44
Det handlar inte om att rättfärdiga fildelning. Det handlar om att inte tycka det är ok att upphovsrättsindustrin har sin hand långt upp i svenska regeringen och riksdagens röv och styr dem som små marionetter.
Var är de 15 poliserna som utreder kortbedrägeri och bedrägeri hos e-handlare? Ingenstans nej för vi har ingen lobbyorganisation med feta advokater som springer våra ärenden och suger snopp i rosenbad.
Varför kan inte jag som e-handlare använda IPRED förresten? Är inte det konstigt att den bara gäller upphovsrättsinnehavare och inte innehavare av fysiska varor som blir stulna på nätet?
Men du om någon måste ju förstå företeelsen med "kontakter", eller du utnyttjar aldrig det kontaktnät du har? Eller är det bara att någon annan har bättre kontakter än du? Samtidigt tycker du/ni det är konstigt att ingen lyssnar på er, samtidigt som ni ju faktiskt bara står och skrattar åt, och föraktar, den "makt" ni vill ha del av, lycka till.

Sen det där vad det gäller gränsdragning små/stora brott. Jag vill hävda att den gränsen inte går att dra, man kan helt enkelt inte ställa olika typer av brottslighet mot varandra, MEN, jag "vet" också vart gränsen går för dom flesta, den går där/när man själv blir ett brottsoffer, då är DET prioriterat, oavsett vad man har ansett om det förut, och jag vill påstå att det även gäller t.ex. en trafikolycka till följd av att någon gått mot röd gubbe.
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat