Ämne: Bank
Visa ett inlägg
Oläst 2009-06-18, 20:09 #25
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jun 2005
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jun 2005
Privat har jag Skandiabanken, Handelsbanken, Swedbank och Nordea (plus ett aldrig använt konto på Länsförsäkringar).

Skandiabanken arbetar med certifikat och engångslösne som sänds till registrerad mobil. Det är en smidig och bra lösning, om man inte glömt sin dator.

Handelsbanken jobbar än så länge med certifikat och det tycker jag har fungerat klockrent under alla år.

Swedbank är stökigt och jobbigt med dosan. Jag har just idag bytt till Nordea för våra bolån efter att blivit riktigt drygt bemött av "min personliga bankman" så där har jag svårt att inte avråda, men det har fungerat hyfsat tidigare.

Länsförsäkringar har jag inte nyttjat, men de var trevliga när jag skaffade det.

För företagen nyttjar vi SEB och Handelsbanken. SEB tycker jag har den mest överskådliga lösningen, men jag ogillar dosan, men man kan namnge konton (men det nyttjar jag inte) och det är ett evigt förbaskat knappande, men jag tycker de fått till det bättre på sistone. Utlandsbetalningar är väldigt smidigt i SEB.

Handelsbanken har jag använt i företag i tio år och jag tycker den funkar strålande. De har bra service när man ringer dem och de är trevliga och jag rekommenderar dem (SEB kan jag också rekommendera, men dera kundservice är klart undermålig den som Handelsbanken erbjuder).

På det hela taget, under alla år, har jag bara en gång blivit illa bemött på en bank och därför slipper Swedbank mig som kund efter 28 år som kund...