Visa ett inlägg
Oläst 2009-06-17, 19:10 #27
Maxjohan Maxjohan är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2007
Maxjohan Maxjohan är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2007
Ni som är för fil delning har kanske sin dator proppandes full med fildelningsmaterial.

Annars skulle inte så många vara emot detta, eller hur?

Så lägg ner nu, 500,000;- eller något, är inga pengar alls, för att bekämpa detta "fritänkande som annars kommer till fas2" och ytterligare frodas, det leder till, att hela ekonomin och samhällen faller samman, när ingen vill betala för sig. Och alla vi medborgare går om kring och grublar och gnäller hurjävla dyrt allt är redan.

Det är en jädra massa gnäll redan som det är från alla möjliga personklasser. Det lär bli ännu fler och allvarligare den dag vi rättfärdigar fil delning.

Jag tror ärligt människor mår bra av att betala en slant, då för material som vi tycker är intressanta. Men idag uppfostrar vi barnen att ta för sig, och inte ge belöning, att vara själviska.

Det är ungefär som att vi ger barnen lördagsgodis, hela veckan lång. Vilka barn tror ni blir klokast, och utvecklas och hittar sig själv i livet?

Inte dem barn som får vara själviska och slutar uppanas att visa respekt och medlidande inför andra.

Barnen blir lämnade utanför Logiska sunda rum.

Visst det är schysst med fildelning och gratis. Men jag ser fler nackdelar i denna frågan som bör disskuteras.

Så min fråga lyder: Varför ska vi vill vi rättfärdiga Fildelning?

Ska bli kul att lyssna till era tankar.

Johan
Maxjohan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat